با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند
سرخط خبرها

امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید

  • کد خبر: ۲۱۸۰۱۷
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
اندروید ۱۵ قرار است قابلیت ردیابی گوشی‌های خاموش را ارائه دهد. این قابلیت با استفاده از شبکه بلوتوث و سیگنال‌های از پیش ضبط‌شده در کنترل‌کننده بلوتوث کار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز این ویژگی انقلابی، امکان ردیابی گوشی‌های گم‌شده حتی در حالت خاموش را فراهم می‌کند. طبق گزارش میشال رحمان، در وبسایت Android Police، گوگل تکنولوژی برای نگه‌داشتن بخش‌هایی از کنترلر‌های بلوتوث در زمانی که گوشی خاموش است را بررسی می‌کند.

این قابلیت براساس طرح گوگل برای ایجاد شبکه‌ای مشابه با شبکه‌ی «Find My» اپل بنا شده است. این شبکه بر پایه سیگنال‌های بلوتوث (بیکن‌های بلوتوث) – سیگنال‌های کوتاهی که توسط دستگاه‌ها به طور منظم ارسال می‌شوند – که توسط دستگاه‌های نزدیک قابل دریافت هستند، کار می‌کند. با وجود میلیارد‌ها دستگاه اندرویدی در سراسر جهان، این شبکه می‌تواند یک شبکه‌ی ردیابی دقیق و گسترده ایجاد کند.

با این حال، ردیابی یک دستگاه خاموش چالشی به وجود می‌آورد. در اینجا است که نوآوری گوگل اهمیت پیدا می‌کند. ایده‌ی این است که قبل از خاموش شدن گوشی، این شناسه‌های منحصربه‌فرد و ایمن را در حافظه‌ی کنترل‌کننده بلوتوث ثبت کرد. حتی در حالت خاموش، کنترل‌کننده می‌تواند به ارسال این سیگنال‌های از پیش ضبط‌شده‌ی بلوتوث ادامه دهد و امکان ردیابی مداوم مکان را فراهم کند.

شایان ذکر است که این ویژگی نیازمند سخت‌افزاری سازگار است. گزارش‌های فعلی حاکی از آن است که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو ممکن است اولین دستگاه‌هایی باشند که از این قابلیت بهره می‌برند. درحالی‌که به نظر می‌رسد پیکسل فولد و مدل‌های قدیمی‌تر فاقد این توانایی هستند، احتمالاً در آینده شاهد عرضه گسترده‌تر آن برای پرچم‌داران قبلی و سایر دستگاه‌ها خواهیم بود. اولین حضور رسمی این ویژگی ممکن است با سری پیکسل ۹ که در پاییز امسال رونمایی می‌شود، عرضه شود.

این قابلیت بالقوه اندروید ۱۵، پیشرفتی قابل توجه در بازیابی دستگاه‌های گم‌شده به شمار می‌رود. کاربران با دانستن اینکه می‌توانند گوشی‌های خاموش خود را نیز ردیابی کنند، آسودگی خاطر بیشتری خواهند داشت و اطمینان پیدا می‌کنند که دستگاه‌های گم‌شده‌شان همچنان قابل پیدا شدن هستند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->